torsdag 28 april 2011

Pussel och pyssel.

Ja, så är det att vilja göra allt, eller att få ihop en bra och fungerande kombo utav: Studier, familj (läs barnen sambon får klara sig bäst han vill), hus, arbete, samt hundträning. Men det går, min lilla usling har fått följa med några gånger nu. Senast var han med uppe på TBHK, och vad bra det är där med sandlådan gungorna och den lilla båten! Har aldrig uppmärksammat dem förut utan tyckt att de vart lite mer i vägen. Men nu insåg jag hur mkt dessa plus en bra fika korg är värda, det går ju och träna hund med en 2 åring i släptåg, och givetvis bra träningskompisar som hjälpte till där han började söka nya jakt marker.. ;)
 Om jag skall hålla mig till träning så är jag överlag nöjd ingångarna har börjat bli mkt bättre tror både jag och hon har hittat positionen inget onödigt tramp utan hon börjar svänga in rompan och i fria följet jobbar vi på första steget där hon ca 50% utav gångerna tränger, men nu väntas nya träningar i helgen och på måndag så då ligger fokus på detta. I ställandet har det gått en bit fram och en bit bak men hon ställer sig bra och stadigt även om jag joggar bort... Och trots löp så har hon vart laddad för träning, det gillar vi! Men spåret har fått vara vilande under löpet då näsan troligen letar potentiella fästmannar och inte det som matte gått ut. Och sedan kan vi nog behöva höja motivationen, hmm tål och tänkas på. Men nu är ju våren här på riktigt så vi har hela sommaren framför oss och satsar på en appell till nästa vår och lydnads debut i slutet utav sommaren/hösten, så har vi ngt att jobba mot. :)

2 kommentarer:

  1. Visst är det ett evigt pusslande, men så länge man tycker om motivet så är det ju helt ok ;). Vad duktig och förutseende du är i ditt träningsupplägg!!! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Javisst är det ett pusslande,men som du sa motivet är inte dumt ;) Grattis till ännu en bra tävling! :D

    SvaraRadera