måndag 16 maj 2011

Läger,spår,apportering samt rutan.

Jag och racer schäfern har varit iväg på läger, gjorde mkt gott både för kropp och själ. Underbart att komma iväg en helg och bara få träna hund samt träffa trevligt folk och äta gott. Jag har sett vad jag och hundet behöver träna mer i spåret, tempo och apporter samt annan spårläggare.. Då vi inte spårat på hela vintern är jag ändå nöjd, spåret jag la på lördagen gick hon bra i dock ngt lågt tempo, första apporten markerade hon de andra plockade hon upp och slutet tog hon fint, när andra gick spåret var det bara lite snurrande vid apporterna och sedan iväg. Men då hon bara gått mina spår kan  jag inte begära annat så det är våra nya mål främmande spårläggare samt träning av apporterna i spåret.. I lydnaden tränar vi just nu rutan, apportering, hopp över hinder ut från mig samt ställande och liiiite framförgående. Idag gjorde vi ett pass i trädgården och hon tog apporten super fint med bra grepp, kunde dra och peta på den! Tjoho, ibland blir man bara så där super glad. Hon har dessutom inte ätit det sista pga utav skendräktighet efter löpet, fick tipset av K att öka motionen och det verkar ha fungerat då hon glatt slafsade i sig maten ikväll och nu sover som en klubbad valross på mattan. Känns skönt då hon rasar så fort i vikt om hon inte äter ordentligt. Så nu ska jag koppla av i soffan och slumra till pirates och drömma om apporter, rutan och snabba uppsättanden...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Duktiga ni är som tränar på, jag har allt sett att du smyger förbi mitt hus ibland "ler". Vill du ha prommissällskap så säg till.

    Kram Marina

    SvaraRadera