söndag 12 juni 2011

Sommar


Fotot: Agnetha Andersson
Härligt att sommaren äntligen kommit.

Vårens kurs nere i Varberg hos Mona K är nu slut och jag kan inte nog påpeka hur glad jag är över att jag valde att gå denna! Den har gett så otroligt mycket och hundträningen är så rolig och det här med detaljer och träna är super kul! Och nu har alla i "tränings gänget" anmält sig till en fortsättning för Mona nere i Göteborg på kungliga hundar där fokuset ligger på uthållighet och länkning.

  Just nu blir träningen väldigt ojämn tyvärr då jag arbetar en hel del och barnen ska ha sin del utav tiden. Men Zera verkar ha landat och är nu helt kanoners att träna med fokuserad och precis den aktivitetsnivån jag önskar, ljuden kommer allt mer sällan och fokuset är riktigt bra, super kul! Det vi lirar och filar på nu är bakdelen och var den placeras är bra om både vovven och matte vet vart den skall vara... ;) Och hon jobbar på bra med baken dock får vi träna på att bakbens rörselserna blir mer rytmiska och jämna tror det blir lättare med ingångarna och sidoförlyttningarna då. Apportering är även det ett moment som vi plockat ner i delarna ; gripa, hålla fast, och släppa, vi är på gripandet, och fortsätter från det med hjälp utav omvänt lockande.Lägger in lite bilder från lägret nu i maj. Fotograf är Agnetha Andersson. :)


Fotograf Agnetha Andersson


1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad kul att träningen är så himla kul, tyvärr har vi kommit i en antiperiod, men när vi väl får till det är det kul. Himla fin hon är din Zera...jättefina kort.

    Kram Marina

    SvaraRadera