söndag 9 januari 2011

Luriga funderingar..

Efter fredagens träning fick jag ngr mkt bra tips att träna på, tack Karin! Och som jag trodde behöver jag få Zera mer fokuserad,med andra ord bygga upp förväntan utan dessa pip och gnissel ljud.. Nu vet jag ju och alla på pekar detta att schäfrar låter, jo tack! Men det måste gå att bromsa ner henne INNAN hon kommer upp i stress vilket dessa ljud är ett bevis på. Det som känns lite jobbigt är att man vänjer sig vare man vill eller inte och i alla fall jag sorterar bort en del utav hennes mindre ljud.. vilket ju inte är bra då även om ljuden är små så låter hon och får utdelning för det, för att matte inte är tillräckligt uppmärksam. Så då har jag valt att börja om från ruta ett vad gäller förväntan och även stadgan samt belöna de passiva beteendena både vid träning och i det vardagliga så hoppas jag att vi efter det kan ta oss framåt igen.. vi skall ju nämligen på kurs i Varberg om ca 2 månader för Mona K med just sikte på attityd och energi vid träning.Men just nu verkar det som jag får träna på kvällar då minsta sonen fått skyhög feber efter sin vaccinations spruta.. Men har vi riktig tur så smälter snön bort snart så man kan börja lägga spår ute. Men tills dess håller vi oss i ridhuset där vi trivs med våra härliga träningskompisar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar